helgen :)

I fredags morse var det uppstigning som vanligt ungefär, men det var dock ingen vanlig fredag. Mamma och jag tog bussen in till borås, för att sedan klvia på Swebuss 777, till Stockholm. 5 timmar och 15 minuter tog resan, och vi var nu uppe i den stora staden. Som små virriga amatörer tog vi oss till tunnelbanan, lyckades köpa biljett, ta oss till rätt spår, hoppa på tunnelbanan, hoppa av vid rätt station och hitta vårt hotell, Scandic Malmen, på södermalm.
   Efter att ha checkat in på hotellet, kom jonas, min morbro förbi en sväng. han visade oss vart vi kunde hitta närmsta shopping, sedan försvann han iväg till jobbet igen och mamma och jag gick ut och gjorde götgatan osäker. :D
   Ett par jeans, en t-shirt, en tröja, en sjal, en "klänning"/tunika, ett halsband och 770:- fattigare. Sedan tog vi en pizza, innan vi gick tillbaka till hotellet för att slappa lite, och ladda upp. Vi var ju tvugna att vara pigga och glada på musikalen.
   19.30 satt vi på plats inne på Göta Lejon, som för övrigt låg knappt 100 meter från hotellet. Och nu började det jag väntat på. musikalen Sound of Music, med Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson i huvudrollerna. Den var verkligen SKIIIIIIIT bra! något jag rekommenderar starkt att titta på. :D även om den varade i cirka 2½ timmar blev den aldrig långtråkig. ÅH, vill se den igen! :D haha
   Efter en god nattsömn, och en underbart god hotellfrukost, checkade vi ut från hotellet. Jonas och moster Tina kom och hämtade oss, och tog oss med till Jonas och Olivers lägenhet. Den var SKIIIIIT fin! blev hur avis som helst. det går inte beskriva hur den såg ut, men det var fabtastisk. fast för 8 miljoner lär den väl vara det?
   Mamma och jag kilade ner på stan och shoppade lite till, jag hittade en jacka, och var nu 700:- till fattigare. Vi gick en bit och tittade lite på slottet och regeringen och sådär. Innan vi gick tillbaka till Jonas och Oliver, där vi skulle tillbringa natten.
   På kvällen åt vi libanesiks mat med jonas, oliver tina och juanman, och det var Tina som hade tillagat det. Påminnde lite om tapas, för det var olika små rätter. Men det var gott! :) Efter meten, satt vi och pratade lite, innan vi bestämde oss för att gå på bio, Råttatouille. Biografen var enorm! 1200 platser sa jonas att det nog var. vi satt uppe på balkongen. Filmen var helt okej, fast den hade nog varit roligare på svenska. Efter detta lilla äventyr var klockan mycket och vi gick hem för att krypa till kojs.
   Nästa morgon var det bara att packa ihop sina saker, äta frukost och säga hejdå till oliver. sedan följde tina och jonas oss till centralstationen, och där sa vi hejdå och tackade för denna gång. Nu väntade en drygt 5 timmar bussresa.
   Väl hemma i borås kom pappa och hämtade oss, och då plockade vi upp tobias i hillared och sedan åkte vi hem. Var skönt att få träffa min älskling, det är tufft att vara borta en helg sådär från honom ;) hihi :)

Tack mamma för en underbar helg, du är bäst!

klagomål, förlåt.

Jag vill inte ha en blogg för att klaga på allt och alla, men ibland måste man få skriva av sig sådana här saker som snart kommer.
   Jag hatar ordet festa! jag vet inte varför. men låter så... ja, något, fjortis, fast ja, iaf. Ordet festa för mig låter bara som man ska sitta och supa järnet och se vem som deckar först, och är det kul? varför inte använda ord som partaja eller kalasa? låter mycket roligare och trevligar, enligt mig. Men jag tycker att det är kul att partaja/kalasa/festa, fast inte att bli full, det är onödigt. man kan ha så kul ändå. :D
   Det var bara en lite parantes. Jag kan inte hjälpa det, men jag stör mig på dig, av någon anledning. Ditt sätt att uttrycka saker och så som du blivit, det får mig att skratta ibland. det känns som du vill vara någon annan än den du är, vart är orginalet, den jag känner? GAAAAH! sluta upp med att försöka vara "coolare" än vad du är!

Nä, nu har jag klagat, lite. Det får räcka.

Ikväll blir det lite partaj! jag ska äntligen träffa min bästaste "suparvännina"! haha (missuppfatta nu inte syftet med ordet, bara ett roligt litet "smeknamn", i är bara bra på att skåla, LAGOM :D ) Det kommer bli kalasbra, och kul, förhoppningsvis :D

FÖRRESTEN!!
Grattis Jannike och Robert till lillkillen som nu är en vecka gammal. Han är urgullig! :)

På återseende!  - SANDRA

Sjuk helg

I fredags vaknade man upp jämte Sharon, och med 38,4 graders feber. Är detta något som hindrade mig från att göra min kompis Sharriiz en jätte tjänst och besöka galningarnas varuhus, Ge-Kås, NEJ! Vi tog bussen dit och vandrade omkring inne i varuhuset och lyckades spendera en del pengar, som alltid.
   Jag mådde sämre och sämre, trotts att jag knaprade i mig ipren. Så när vi shoppat klart var det två timmar kvar tills bussen hem skulle komma, så jag passade på att sova en timma i busskuren.
   Väl hemma i Svenljunga, så mådde jag inte speciellt bra när jag klev av bussen, behöver inte gå in på närmande detaljer om vad som hände på stationen. Sharon och jag träffade iaf Tobias där, som snällt satt och väntade på mig. Vi gick hem till mig för att Sharon skulle packa ihop sina grejer innan filip skulle komma och hämta henne.
   Lördagen var hemsk! Ipren och alvedon hjälpte knappt, var uppe ur sängen tre gånger på hela dagen. Jag bara sov och sov och sov, Tobbe måste tycket att jag va jätte tråkig, men jag va ju jätte sjuk! Dagen gick, febern ville inte bli bättre, och nu började halsen kärva också. FY!
   På söndagen var febern lite bättre, men inte bra. Halsen kändes svullen och slemig. USCHA! Fick frukost på sängen av Tobbe även denna dag, precis som igår. Det betsod av ett knäckebröd och te, vilket är det enda jag kan få i mig när jag är sjuk, typ.
   Idag är det ju måndag. Har inte varit i skolan, febern är borta, men halsen är svullen och sådär fortfarande, så det blir ingen skola imorgon heller. Lite tråkigt faktiskt! Så idag har jag enbart suttit i min säng och tittat på klipp på youtube från 100 höjdare, i flera timmar. vilket liv jag har! haha :D
   Dessa dagar som sjukling har resulterat i att jag blivit en aning blekare än innan, FY! och, att jag gått ner lite mer än 3 kg, vilket jag visserligen kommer ha ätit upp igen om ett tag, någon vecka eller så. Men utvilad har jag iaf blivit. sovit mer än 12 timmar varje natt, plus några timmar varje dag. haha