DET ÄR INTE BARA UNGDOMAR SOM ÄR FULA I MUN

Dagen på jobbet igår var väl sådär halvspännande. Inget speciellt som hände, men tiden sprang iväg i ganska snabb takt och det uppskattas alltid.

Det var en gubbe som kom fram till mig och frågade vart plåster fanns. Jag visade med en tydlig hand åt vilket håll och i vilken hylla han skulle leta. Strax därefter kom han fram till mig igen med ett paket med plåster i handen, och ställde en fråga som han egentligen redan visste svaret på. Men han ville förmodligen försäkra sig en extra gång om att han tagit rätt plåster, nämligen de som man klipper från en remsa. Plötsligt kläckte han ur sig, "Ja, nu får vi se var kärring jäveln tog vägen". Att jag inte tappade hakan när jag hörde denna söta gubbe på kanske 70+ vräka ur sig detta. Jag stod som förstummad, kunde bara mumla fram något i stuk med "jaha, ehm". Han fortsatte spinna vidare på det hela "Nej, så ska man väl kanske inte säga. Men ja, jo! Det betyder i alla fall häxa på tyska". Ja, det sägs väl att man lär sig något nytt varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0