Jävla busschaufför!!

Här sitter jag på bussen mot jobbet, en aning sent. Ja, det är inte mitt fel att jag kommer komma lite sent till jobbet, det ska ni veta!!

Igårkväll kollade jag upp hur bussarna skulle gå nu på morgonen. Det fanns en buss som passade mig bra. 5.50 skulle den gå från resecentrum, alltså en sisådär 5.54 från min hållplats. Klockan 5.47 var jag på plats. Klockan blev väl 5.53 och buss "303 Tingarör" kommer (denna bussen kan man också ta för att komma till Svenljunga, men den tar en omväg och det är byte till Svenljungabussen i Lockryd). Eftersom 303:an i vanliga fall brukar åka tidigare än Svenljungabussen för att hinna med omvägen tyckte jag att det var lite skumt, så jag stannade 303:an och frågade busschauffören om det kommer en Svenljungabuss också. "jajemen!" svarar han och nickar. Jag backar undan, han stänger dörren och åker och där står jag och väntar... På en buss som aldrig kommer!!!

Eftersom jag nu är så modern, som alla andra och har en iPhone, så kollade jag bussarna igen. Ja, då visar det sig att jag skulle ta 303:an från Borås och sedan byta i lockryd till min buss. Att det alltså inte alls går någon svenljungabuss från Borås det klockslaget.

Jag hade god lust att strypa honom!!!

Som tur var gick det en ny buss redan 6.26. Så efter en promenad bort till resecentrum för att fördriva tiden så blev det ingen väntetid för min del.

Så nu är jag äntligen på rätt buss, påväg till jobbet. Och jag blir inte mer än 15 minuter sen, vilket är skönt! :)

(framme på jobbet, ville inte uppdateras på vägen hit)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0