RÄKPAJ

Dagens middag blev räkpaj, väldans smarrigt. Och jag tänkte dela med mig av receptet. 



Du behöver:

- 100 gram smör
- 3 dl vetemjöl
- 1-2 msk vatten

- 200 gram skalade räkor

- 2 ägg
- 2 dl vispgrädde
- ½ dl finhackad dill
- 2 dl riven ost
- citronpeppar

- en pajform

1.
Sätt ugnen på 200 grader.

2.
Blanda smör, mjöl och vatten till en deg. Tryck ut den i pajformen och förgrädda pajskalet i 10 minuter i mitten av ugnen. 



3.
Rör ihop ägg, grädde, dill, ost och citronpeppar.

4.
Lägg räkorna i pajskalet.


(Vi använde nog mer än 200 gram räkor. Vi köpte 800-900 gram frysta oskalade räkor som vi hade i. Men fyll så du tycker det ser lagom ut.)

5.
Häll över äggstanningen över räkorna. 



6.
Grädda i mitten av ugnen i 25 minuter. Klart!



Väldigt enkelt, men otroligt gott! Smaklig måltid!



Tobias och jag åt i stort sett upp tre fjärdedelar av pajen. Så jag skulle väl säga att receptet räcker till tre hungriga personer. Men ursprungligen är det säkert för fyra.

Kommentarer
jennie

men alltså vad är nu detta? Har ullared gått crazy eller? Alltså tur för mig att jag fyndade många av de kläderna billigt på en bra sida och har dem liggandes här hemma=) Jag är faktikst väldigt sugen på att åka till ullared, men denna månaden är prio 1 att få upp gardiner, som jag hittat i en billig affär här i borås, och att få upp lite blommor och lampor, men lampor skulle jag ju i försig kika på i ullared så ja, om jag verkligen bara håller mig till lampor så kan det nog blir en tur dit någon gång denna månaden=)Fast ikea är viktigt med..men det får väl bli senare=)

2011-03-23 21:34:36
URL: http://alskadeingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0